Fatima, Eucharystie in de kapel van verschijningen

8 augustus 2017 - Alcanena, Portugal

‘Mijn Onbevlekt Hart zal uw toevlucht zijn en de weg die zal leiden naar God’

Dit jaar, 2017, is het honderd jaar geleden dat de Moeder van God en de Koningin van de Rozenkrans.

Het heiligdom van de Koningin van de Rozenkrans in Fatima is een antwoord op haar nadrukkelijke verzoek aan Lucia de Jesus, Francisco en Jacinta Marto, waarop werd vooruitgelopen op 13 augustus 1917, tijdens de verschijning van 13 oktober 1917. ‘Ik wil jullie vragen om hier een kapel te laten bouwen ter ere van mij. Ik ben de koningin van de Rozenkrans.’ De kapel werd gerealiseerd in 1919 op de plaats van de verschijningen in 1917, Cova da Iria, en sindsdien is het Heiligdom steeds verder uitgebouwd als gevolg van de steeds toenemende stroom van pelgrims.

Het Heiligdom is een plek van pelgrimage geworden waar de herinnering aan de verschijningen van de Koningin van de Rozenkrans aan drie kleine herders, levend wordt gehouden. Jaarlijks trekken ca. 4 milioen pelgrims uit de hele wereld naar Fatima.

"Moje miłosierne serce będzie wasza ucieczka i droga prowadzi do Boga".

W roku 2017 rokiem przypada setna rocznica objawień Matki Bożej i Królowej Różańca św.

Swiatyna Krolowej Różańca św. w Fatimie jest odpowiedzią na jej szczególna prośbę skierowana do Łucji de Jesus oraz do Franciszka i Hiacynty Marto zapowiedziane podczas objawień 13 października. "Chce was poproście, aby na moja cześć na tym miejscu wybudowano kapliczkę. Nazywam się Królowa Różańca". Kapliczkę wybudowano w 1919 roku w miejscu objawień, Cova da Iria. Od tego czasu rozbudowa świątyni była wciąż rozbudowywana z powodu ciągłego napływu pielgrzymów.

Swiatynia stała sie miejscem pielgrzymowania gdzie objawienia Królowej Różańca Swuetego, skierowane do trójki dzieci, wciąż pozostaja żywotne. Rocznie na to miejsce przybywa ok. 4 milionów pielgrzymów z całego świata.

1. Marian van Meerveld:
    9 augustus 2017
    Beste pastoor Stefan,
    prachtige verhalen, foto's en zelfs een video! Wat leuk om uw reis op deze manier een beetje mee te kunnen maken. Hartelijk groetjes en gebed van Marian van Meerveld.
  2. Zyta Herbasz:
    9 augustus 2017
    Dziękujemy za zdjęcia i przekazanie prawdziwej historii związanej z Fatimą i Objawieniami. Łączymy się z Tobą Duchowo