Laatse dag in Fatima

10 augustus 2017 - Louriceira, Portugal

Vandaag ben ik in Fatima gekomen. Eerst mijn auto brengen naar de plaats van besteming en daarna een nieuw overnachting zoeken. Wat een paar dagen geleden lijkt goed afgesproken te zijn, geldt niet meer. Maar even naar het zoeken is toch gelukt. Ik zal in de herberg voor pelgrims slapen. Op een afstand van 10 min. van de heiligdom.          Om 20.00 uur kon ik Eucharistie met een Poolse bedevaartgabgers.

De laatse dag in Fatima betekende voor mijn ook genieten daarvan. Dus de meeste tijd heb ik op het terein van de bedevaatplaats doorgebrach.

Om 21.30 uur begon de roosenkras. Daarna uitstelling met het lichtprocesie.

Dzisiaj przybyłem do Fatimy, żeby tutaj zostawić na pare tygodni mój samochód, a następnie szukać noclegu. Wydawało się, ze to co pare dni temu miałem dobrze uzgodnione nie jest aktualne. Po jakimś czasie szukania znalazłem dom pielgrzyma. Miejsce znajduje się 10 min. od sanktuarium. O 20.00 sprawowałem Msze św. z polskimi pielgrzymami. Ostatni dzień w Fatimie musi być świętowany i to w pełni. Dlatego większość czasu spędziłem na placu. O godz. 21.30 odbył się różaniec, potem wystawienie i procesja ze świecami.