Dinsdag, 15 aug. '17. Wtorek, 15 sierp. '17

15 augustus 2017 - Pombal, Portugal

Het was iets voor 2.00 uur voordat ik in slaap viel. En van ochtend was ik al uit voordat de wekker ging. Even naar beneden, naar het postkantoor om sleutel van de school terug brengen en mijn routen volgen. Langs de drukke weg loop ik, het kan niet anders. Maar vandaag wegens het feest van Maria ten hemelopneming, was te merken dat het iets rustiger op weg was. Aan beiden kanten van de weg waren er veel beboste gebieden. De zon liet zich zien pas tegen middaguur. Redelijk snel ben ik in plaats Condeixa gekomen. Van een diacen die ik sprak moest ik nog ruim 2 km. naar een andere plaats, Cernache gaan. Daar zou herberg voor de bedevaartgangers naar Santiago zich bevinden. Barst, ik ga niet in de hitten van de dag meer lopen. Liften, dat ga ik proberen. En het was goed ook. Ik zal minstens een uur naar het huisje in het dorp moeten zoeken. Een jonge steil mij naar toe gebracht. Met googlen op hun mobiltje stapteik voor de deur uit. Het ziet er keurig uit binnen. Douchen, wassen en naar buiten wat eten. Het herberg heeft vier kamers en stappel bedden, douch en WC ruimte, keuken, gemeenschappelijke zitruimte en een balkonetje. Na mijn is nog een Porugees in het huis gekomen.

W nocy zasnąłem coś przed druga, zaś wstałem jeszcze przed budzeniem budzika. Przed wyruszeniem w trasę spore jeszcze musiałem zanieść klucz od szkoły na pocztę. Potem już wyjście na główna trasę i przed siebie. Dzisiej. Tło mniej ruch, chyba z tego względu, ze jest św. Wniebowzięcia. Droga wiodła dłuższy czas między lasami. Słońce tez dzisiaj zaczęło świecić przed godz. 12.00. Dosyć szybko dotarłem do miejsca mojego przeznaczenia, Condeixa. Tam spotkałem diakona, który mnie poinformował, ze muszę iść jeszcze 3 km. do miejscowości  Cernache. Jest bardzo gorąco. Spróbuje załamać okazje. Nie musiałem długo czeka. Młoda para zawiozła mnie pod same drzwi. Wziąłem prysznic, prZepralem pare rzeczy i wypad, żeby coś zjeść. Schronisko jest ładne i schludne. Posiada cztery pokoje z piętrowymi łuskami. Ma dobre wyposażenie sanitarne, kuchnie, wspólny pokój i mały balkonik.

1. Monique:
    15 augustus 2017
    Ik hoop dat je een slaapplaats hebt gevonden. Toen ik op 15 augustus liep zat alles vol want in Frankrijk is iedereen vrij met Maria ten Hemelopneming. Maar ook toen stuurde Jacobus mij mensen die mij meenamen naar hun primitieve camping met zeer gastvrije campinggasten