Donderdag, 17 aug.'17 Czwartek, 17 sierp.'17

17 augustus 2017 - Pombal, Portugal

De deuren in de herberg gingen om 22. 00 uur op slot even als de lichten gingen uit. Het was een korte nach voor mij. De omstandigheden buiten me om lieten het niet toe dat ik lekker in slaap kon vallen. Blijkbaar 1,5 uur was ook genoeg want ik voelde me overdag goed. De weg vandaag leide groten deels langs vergarde wegen, af en toe door een dorpje. Lange en rechte wegen leiden niet af. Je maakt kilometers om bij de volgende herberg te komen. Ik kon kiezen voor een herberg 13 km van  Coimbra of doorlopen naar Mealhada die licht 32 km van Coimbra. Dan koos ik voor de tweede. Laatste kometers waren er mooi. Het waren mooie dorpen en een klein stuk natuur.

Światła w schronisku wygaszono o godz. 22.00 i drzwi poszły na klucz w tym samym czasie. Cisza nocna. Nocka niestety była krótka choć nie zależało to ode mnie. Gdzieś 1,5 godz. snu musiało mi wystarczyć. W ciągu dnia czułem się dobrze. Drogi prowadziły po twardej powierzchni, nie zbyt ciekawe i często były długie. Od czasu do czasu przechodziłem przez jakaś wioseczek. Dopiero ostatnie kilometry były ładne, przyjemne wioski i ostatni kawalet trasy wiódł przez ogrody oliwne. Już na początku musiałem wybrać miejsce przystanku 13 km od Coimbra lub 32 km. Wybór padł na te drugie.

1. Henk en Marlou den Breejen:
    17 augustus 2017
    Het is elke dag genieten van de verhalen en de mooie en grappige foto's.(sandalen met"inlegzooltjes";auto op de trap....)Fijn te lezen dat het goed gaat en dat de weg iets gezelliger is geworden,door het bos.32 km is trouwens een hele trip op een dag in de warmte,knap hoor!De Santa Clara herberg zag er leuk uit met een mooie (schone) keuken.En wat een prachtige kerken hebben ze daar...Ook de oudste kerk van Portugal met al die mooie mozaïeken gecombineerd met hout..Typisch Portugees toch,die tegeltjes?Morgen weer een goede,gezellige en gezegende reis toegewenst!
    Vanavond misschien een extra gebedje doen voor alle mensen in Barcelona,die vandaag de volle laag kregen van een aanslag midden in het centrum,waar wij ook vaak gelopen,gelachen en gegeten hebben....
    Pas goed op jezelf,God doet de rest!Idziesz z Bogiem ,Marlou xx