Donderdag, 31 aug.'17. Czwartek, 17 sierp.'17

31 augustus 2017 - São Pedro Fins, Portugal

Het is een heel mooi stuk door velden en voorbij kleine buurtschappen die mij in eerste gedeelte van de wandeltocht gewacht heeft. Langs de weg zie ik kurkeiken langs de rand van de weg. Als ze net ontschorest zijn, lichten hun stammen karmijnrood op. Verder door het zeer lieflijk landschap kom ik ten slotte bij de parochiekerk van Victorino dos Piães. Rechts beneden bevind zich een bar. Ik sla koffie over en verlaat ik het dorp Facha. Weer loop ik op een mooi bospad door het eucalyptusbos bergafwaarts en kom ik over velden bij de Capela de São Sebastião, ertegenover bevind zich kleine schrijn met afbeelding van Jacobus. Pas na dat ik in het dorpje Seara aangekomen ben, bestel ik een kop koffie. Genietend van een koffie zie ik voorbij gaande pelgrims die ik al eerder in een herberg ontmoet heb. Na de aan de Senhora das Neves (OLV van de Sneeuw) gewijde kapel volg een mooi overgroeide laan en ten slotte kom ik Ponte de Lima in.

To jest ładna cześć, między polami i małymi wiejskimi zabudowaniami, która na mnie czeka w pierwszej części dzisiejszej wędrówki. Wzdluz drogi widzę dęby korkowe, które rosną na poboczach drogi. Po tym jak one prawie co stracą korę, drzewa wydaje ciemno ceglastoczerwony kolor. Następnie idąc bardzo ślicznym krajobrazem, doszedłem wreszcie do kościoła parafialnego Victorino dos Piães. W dole po prawej stronie znajduje się bar w którym mie kusi, żeby wypić pierwsza dzisiajnkawe. Jednak te przyjemność odłożę sobie na trochę późniejsza porę. Ta zatem opuszczam wioskę Facha. Ponownie idę  ścieżka przez las eukaliptusowy. Droga prowadzi z góry w dół. Potem kawałek drogi prowadzi między polami, aż doszedłem do kaplicy poświęconej św. Sebastianowi. Skośnie na przeciw znajduje je kapliczka ze św. Jakubem. Dopiero kiedy przybyłem do wioseczki Seara, zakupiłem kawę. W międzyczasie widzę, ze przechodzą obok osoby, z którymi zapoznałem się na wcześniejszych schroniskach. Po minięciu kaplicy M.B. Śnieżnej przechodzi się przez aleje, której korony drzew nawzajem się przeplatając tworzą jakby tunel. I tak jestem na przedmisciu Ponte de Lima.