Eind goed al goed

11 augustus 2017 - Caranguejeira, Portugal

Op tijd ben ik vertrokken in gedachten dat ik voor de waarmste tijd van de dag, mijn tocht zal beeiding. Niets was waar. In het dorp waar ik aankwam werd mij gezegd dat ik nog 5 km. moet gaan. Er is geen slaap gelegenheid. In het dorp aldaar bevind zich de parochiekerk en het Caritas gebouw. Vooruit dan maar. Rond 14.30 uur ben ik aangekomen. Temperaturen stegen boven 30'. Op de pastorie was er niemand even als in het gebouw naast; Caritas. Pas na 18.00 uur ging de deur van de pastorie open. Hij bracht  mij naar zijn parochianen. Ik werd door een echtpaar koninklijk ontvangen; ik mag duchen en vervolgens verwend met een uitgebreide maaltijd. Bij hun blijf ik ook slapen.

Wyruszyłem za wczasu, żeby uniknąć epikontynentalne dna. Na miejscu docelowym powiedziano mi, ze w tutejszej miejscowości nie ma możliwości noclegowych. Po zjedzeniu posiłku wyruszyłem w dalsza drogę gdzie znajduje się plebania i dom Caritas. Dopiero po 18.00 na ponad trzy godziny czekania w drzwiach zjawił się proboszcz. Zawiózł mnie samochodem do swoich parafian gdzie bardzo gościnnie zostlem przyjęty. Mogłem skorzystać z prysznica i zrobiono mi obiad. Otrzymałem tez pokój sypialny.

1. An en Wim de Vette:
    12 augustus 2017
    U maakt een mooie pelgrimage, en doet veel belevenissen op.
    Het geeft veel inspiratie en steun om het geloof standvastiger te maken.
    Vraag aan Maria om ons te helpen in onze moeilijkheden.
    Wim.